دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

قرآن كريم را در اقتصاد، فرهنگ و موضوعات متنوع جامعه پياده‌سازي كنيم

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

قرآن كريم را در اقتصاد، فرهنگ و موضوعات متنوع جامعه پياده‌سازي كنيم

۷ بازديد

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين از كازوين ؛ آيت الله عبدالكريم عبدليني در ديدار با برگزاركنندگان چهل و چهارمين مرحله دولتي بازيها سنت قرآن سازمان اهدا به افتخار ياد معلم مرحوم حاج احمد خداي آوران قرآن مي گويد: نشاط قرآن در وضعيت ما در واقع محصول تلاش افرادي مانند او و بسياري از كساني است …

قرآن كريم را در اقتصاد، فرهنگ و موضوعات متنوع جامعه پياده‌سازي كنيم https://online-mag.ir/2021/09/قرآن-كريم-را-در-اقتصاد،-فرهنگ-و-موضوعات/ مجله آنلاين Sun, 05 Sep 2021 08:15:34 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/09/قرآن-كريم-را-در-اقتصاد،-فرهنگ-و-موضوعات/ به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين از كازوين ؛ آيت الله عبدالكريم عبدليني در ديدار با برگزاركنندگان چهل و چهارمين مرحله دولتي بازيها سنت قرآن سازمان اهدا به افتخار ياد معلم مرحوم حاج احمد خداي آوران قرآن مي گويد: نشاط قرآن در وضعيت ما در واقع محصول تلاش افرادي مانند او و بسياري از كساني است …

به گزارش خبرگزاري مجله آنلاين از كازوين ؛ آيت الله عبدالكريم عبدليني در ديدار با برگزاركنندگان چهل و چهارمين مرحله دولتي بازيها سنت قرآن سازمان اهدا به افتخار ياد معلم مرحوم حاج احمد خداي آوران قرآن مي گويد: نشاط قرآن در وضعيت ما در واقع محصول تلاش افرادي مانند او و بسياري از كساني است كه ظاهراً در قرآن كار نكرده اند. آنها مشكلات زيادي را متحمل شدند تا اينكه فعاليتهاي قرآن در ايالت ما سازماندهي شد. قرآن ما بايد پيامبران و پيامبران (ص) را جمع كنيم.

وي با مقايسه وضعيت كنوني اين ايالت با چند دهه گذشته ، تأكيد كرد: با مقايسه ايالت ها با گذشته ، مي بينيم كه اقدامات جدي در زمينه هاي مختلف حفظ ، قرائت ، تفسير و قرآن انجام شده است. و ما از آينده با اين روند فعلي بسيار هيجان زده هستيم.

نماينده ولي فقيه كازوين وي خاطرنشان كرد: قرآن كريم در موارد خاص به ما فرمان داده است. به عنوان مثال ، در مورد فداكاري و جهاد ، او به شما دستور مي دهد كه آن را آنطور كه بايد انجام دهيد ، و در مورد قرآن مي گويد “Yatlunha haq telawatah” ، كه خداوند به ما فرمان داده است. معلوم مي شود كه توجه ويژه اي به قرآن مقدس.

E_5

امام جمعه كازوين گفت: وقتي شعر قرآن را حفظ مي كنيم ، بايد ببينيم آن را كجا مي گذاريم. ما مي توانيم آن را در حافظه خود ذخيره كرده و به اعماق وجود خود ارسال كنيم. قرآن كريم در اين دو آيه از سولا انفر بيان مي كند كه روح شما تشنه قرآن است. اگر به عمق وجود شما نرسد ، گم خواهيد شد ، قلب و روح شما خشمگين است. ارزش آن است كه ناهنجاري هاي پر جنب و جوش و تأثير شومي بر زندگي انسان در قرآن حفظ شود ، و اين مستلزم تسليم شعر در اعماق روح است.

آيت الله عابديني جامعه قرآني را چنين توصيف مي كند:در هر دو مورد جامعه احياي.

او اضافه كرد: امام حسين آنها گفتند ، “آيا نمي بينيد عدالت اجرا نشده است؟” اين بدان معناست كه جامعه در آن زمان مرده بود و هيچ نوري در آنجا نبود. قرآن بايد راهي براي انسان پيدا كند تا بتواند حق را از باطل تشخيص دهد.

نماينده ولي فقيه با اشاره به آيه 45 سوره نور فرمود: كساني كه از نظر خدا روشن نشده اند تاريك هستند و كساني كه نور ندارند نمي توانند امام حسين (ع) و يزيد را بشناسند.اين قرآن است كه به ما قدرت تشخيص حق و باطل را مي دهد و يكي از اسامي قابل توجه است. نشانگر قرآن كريم تبعيض آميز است. اگر پرهيزگار باشيم ، راهي به عمق حقيقت قرآن مي يابيم.

آيت الله عابديني با اشاره به آيه 5 سوره نساء مي فرمايد: وقتي صحبت از اقتصاد به ميان مي آيد ، قرآن مي گويد ثروت خود را به احمقاني واگذار نكنيد كه به دور از دين از دين سياسي التماس مي كنند. اما هر از گاهي مي ديدم كه اين بخش رعايت نمي شود و كشور از نظر اقتصادي عقب نشيني مي كند.

وي تأكيد كرد كه: محافل و تجمعات قرآن نبايد كافي باشد.بلكه بايد قرآن اقتصاد ، فرهنگ باشد خانواده و براي انجام مشكلات مختلف جامعه كه پيامبر اكرم اسلام (ص) به ما دستور داده است كه قرآن را پيش روي ما قرار دهيد و هر كاري كه مي خواهيد بكنيد ، قرآن درباره آن چيست. ببينيد چه مي گوييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.