شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان

۸ بازديد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره كرد و گفت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بيش از 224000 هكتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در روند رشد خشخاش ، كه در مقايسه با سال گذشته …

افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان https://livemag.ir/2021/09/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/ https://livemag.ir/2021/09/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/#respond Tue, 14 Sep 2021 12:29:20 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/09/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/ رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره كرد و گفت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بيش از 224000 هكتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در روند رشد خشخاش ، كه در مقايسه با سال گذشته …

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان اشاره كرد و گفت: بر اساس اعلام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، سالانه بيش از 224000 هكتار مزارع در افغانستان در سال 2020 در روند رشد خشخاش ، كه در مقايسه با سال گذشته ، شاهد افزايش 37 درصدي كشت كوكنار در اين كشور هستيم.

به گزارش مجله زنده خبري ، سردار مجيد كريمي در ديدار تعاملي با رئيس و نمايندگان كميته اجتماعي مجلس ، ضمن ابراز خرسندي از اين فرصت ، اقدامات و دستاوردهاي دستگاه هاي انتظامي در مبارزه با مواد مخدر را تشريح كرد و گفت: اميدواريم براي كار با همديگر. از بين بردن چالش ها و شكاف ها در مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر.

وي با اشاره به حجم زياد توليد مواد مخدر در افغانستان خاطرنشان كرد: پس از 19 سال حضور نظاميان غربي در افغانستان به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، متأسفانه امروز تنها شاهد كاهش توليد و مبارزه با اين آفت نيستيم. آنها در كنار آنها نبودند ؛ برعكس ، كشف بيش از 20 تن مت آمفتامين (شيشه) تخليه شده از افغانستان در خاك جمهوري اسلامي ايران در سال 1399 نشان دهنده توليد مكرر داروهاي صنعتي و سنتي در اين كشور است.

وي افزود: از آنجا كه يكي از خواسته هاي مقام معظم رهبري ضربه زدن به مباني مالي قاچاق مواد مخدر و شبكه هاي ترانزيت است ، اين نگراني هميشه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر بوده است. سال گذشته ، پليس توانست خسارت قابل توجهي به پايگاه هاي اقتصادي و مالي فروشندگان مرگ وارد كند ، كه در نوع خود بي سابقه است.

سردار كريمي در بخشي ديگر از سخنان خود به تمركز اقدامات كنترل مواد مخدر پليس ناجا براي مبارزه با مواد مخدر در مرزهاي شرقي كشور اشاره كرد و گفت: عمق كشور ، كشف بيش از 76 درصد مواد مخدر در شرق و مرزهاي جنوب شرقي موفقيت نيروي انتظامي در اين زمينه است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين با اشاره به چالش ها و كاستي هاي موجود در زمينه مبارزه با مواد مخدر در كشور تصريح كرد: عدم اجراي دقيق و كامل سياست هاي متداول مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبري اعلام شده است. كاهش مجازات مجرمان مواد مخدر ، اختلاف بين جرم و مجازات ، وجود خلأهاي خالي در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر و غيره. از جمله چالش هايي است كه آنها با هم افزايي و چشم انداز مثبت اعضاي كميته اجتماعي پارلمان اميدوارند و اين روند را تسريع مي كنند. قانون جديد مبارزه با مواد مخدر

سردار كريمي در ادامه به ضرورت توانمندسازي معتادان متجاهر پس از ترك آنها اشاره كرد و افزود: توانمندسازي و حمايت از معتادان متجاهر كه در مراكز تركيه نگهداري مي شود همواره مورد توجه پليس است و اميدواريم با ايفاي نقش سازمان هايي كه مسئول حفظ و توانمندسازي هستند وابستگان افزايش مي يابد

ولي اسكندري ، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ، ضمن ارزيابي احتمال ، از نقش و موقعيت پليس در مبارزه با مواد مخدر در مبارزه بي رحمانه با قاچاقچيان مواد مخدر صحبت كرد و افزود: من با تمام وجود مواد مخدر را احساس مي كنم. و اميدوارم موانع موجود تا حد امكان از طريق هم افزايي برداشته شوند.

وي افزود: با توجه به ضرورت انسداد مرزها براي جلوگيري از ورود مواد مخدر به كشور ، جلساتي در اين زمينه تشكيل شده و موضوعاتي در مجلس مطرح شده است و قرار است با استفاده از ظرفيت سال هاي آينده مرزهاي كشور مسدود شود. نيروي انتظامي.

وي در ادامه بر لزوم ايفاي نقش ساير سازمان ها و نهادهاي مسئول در مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد: افزود: موضوع مواد مخدر همواره يكي از اصلي ترين آسيب هاي اجتماعي در جلسات كميته اجتماعي مجلس است و اميدواريم به هم افزايي بيشتري برسيم. “ضعف ساير دستگاه ها ، ما روند مطلوب تري را براي كنترل اين آسيب هاي اجتماعي خواهيم ديد.

اسكندري در خاتمه به اولويت رفع شكاف در بحث دستگيري و آزادي متهمان مواد مخدر اشاره كرد و افزود: كميته اجتماعي مجلس در مواردي مانند بازنگري و به روز رساني قوانين ، رفع شكاف ها ، افزايش خطوط اعتباري مربوطه ، مواد مخدر ، آمادگي كامل را دارد. برگزاري جلسات دوره اي با حضور كاركنان ساير سازمانها و موسسات مرتبط و غيره.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/09/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/feed/ 0

خواص خشخاش در طب سنتی

تمام قسمت‌های گیاه نحوه و روش‌های مصرف مختلفی داشته و در صنایع داروسازی نیز کاربرد دارند. در ضمن تخم خشخاش به صورت پودر شده مصرف خوراکی دارد.

بندآورنده اسهال‌های خونی و صفراوی و ضد التهاب معده و روده، مسکن سرفه‌های سرد ناشی از رطوبت و بندآورنده اسهال‌های مزمن می‌باشد. زیاده‌روی در مصرف پوست گرز مضر و سست کننده اعضاء، مختل کننده حواس، کاهنده نیروی جنسی، کم کننده اشتها و ایجاد فراموشی می‌کند.درمان کم اشتهایی کودکان

خواص درمانی دانه‌های خشخاش: مخدر و خواب‌آور و معتدل کننده اخلاط رقیق صفراوی، قبض کننده و رفع کننده خشونت سینه و قصبه‌ی ریه، مسکن سرفه‌های گرم و خشک و تقویت کننده کلیه، چاق کننده و مقوی کبد، رفع کننده سوزش مثانه و خون‌ساز، مقوی نیروی جنسی و بندآورنده اسهال می‌باشد. استفاده طولانی مدت از آن کاهنده نیروی جنسی است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.