شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

همه چيز درباره اخذ اقامت دائم ايتاليا

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

همه چيز درباره اخذ اقامت دائم ايتاليا

۷ بازديد

مهاجرت يكي از مهمترين تصميمات در زندگي هر فردي است كه بر آينده او تأثير مستقيم خواهد گذاشت. ايتاليا يكي از زيباترين و مدرن ترين كشورها براي مهاجران است كه متقاضيان زيادي دارد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن براي زندگي ، روش هاي مختلفي براي مهاجرت و اخذ محل اقامت در …

همه چيز درباره اخذ اقامت دائم ايتاليا https://online-mag.ir/2021/09/همه-چيز-درباره-اخذ-اقامت-دائم-ايتاليا/ Mon, 20 Sep 2021 07:06:10 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/09/همه-چيز-درباره-اخذ-اقامت-دائم-ايتاليا/ مهاجرت يكي از مهمترين تصميمات در زندگي هر فردي است كه بر آينده او تأثير مستقيم خواهد گذاشت. ايتاليا يكي از زيباترين و مدرن ترين كشورها براي مهاجران است كه متقاضيان زيادي دارد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن براي زندگي ، روش هاي مختلفي براي مهاجرت و اخذ محل اقامت در …

مهاجرت يكي از مهمترين تصميمات در زندگي هر فردي است كه بر آينده او تأثير مستقيم خواهد گذاشت. ايتاليا يكي از زيباترين و مدرن ترين كشورها براي مهاجران است كه متقاضيان زيادي دارد. علاوه بر مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن براي زندگي ، روش هاي مختلفي براي مهاجرت و اخذ محل اقامت در اين كشور وجود دارد. البته حركت به اين كشور زيبا و جذاب كار آساني نيست و شرايط منحصر به فردي را مي طلبد.

راه هاي زيادي براي مهاجرت به ايتاليا وجود دارد مانند تحصيل ، كار ، سرمايه گذاري ، خريد املاك ، خريد سهام ، ازدواج ، بچه دار شدن و غيره ، اما همه آنها ساكن دائم اين كشور نخواهند بود. بنابراين ، متقاضيان مهاجر به اين كشور با آب و هواي خوب از همه شرايط براي اخذ اقامت دائم در اين كشور مطلع هستند و با توجه به شرايطي كه دارند بهترين مهاجرت و زندگي در اين كشور هستند.شما بايد روشي را انتخاب كنيد.

اقامتگاه ايتاليايي

مهاجرت به ايتاليا بهتر است با مشورت و كسب تجربه با افرادي كه داراي تخصص و دانش كافي در اين زمينه هستند انجام شود. اين مقاله نحوه اخذ اقامت ايتاليا را به شما نشان مي دهد و اطلاعات جامعي در مورد نحوه اخذ ويزاي اين كشور در اختيار شما قرار مي دهد.

نحوه مهاجرت به ايتاليا

همانطور كه گفتيم ، روشهاي مختلفي براي مهاجرت و اقامت در ايتاليا وجود دارد.

  • انتقال كار به ايتاليا

يكي از راه هاي مهاجرت به ايتاليا و زندگي در اين كشور كار است. براي مهاجرت به كار در ايتاليا ، شما نياز به كار از يك كارفرماي ايتاليايي داريد. البته متقاضياني كه قصد كار در اين كشور را دارند بايد از نرخ بيكاري و وضعيت اقتصادي ايتاليا مطلع باشند. نرخ بيكاري ايتاليا نزديك به 10 تا 11 درصد است. اين ميزان نشان مي دهد كه فرصت هاي شغلي در همه كشورها وجود دارد. هر چه نرخ بيكاري در يك كشور كمتر باشد ، فرصت هاي شغلي بيشتري وجود دارد و نرخ بيكاري بيشتر ، فرصت هاي شغلي كمتري دارد.

نرخ بيكاري ايتاليا نسبتاً بالا است و ممكن است براي متقاضيان كمي سخت باشد. براي يافتن شغل در ايتاليا ، كافي است به سايت جستجوي كار ايتاليايي يا استخدام كنندگان در اين كشور مراجعه كنيد ، رزومه و سابقه كاري خود را براي كارفرماي خود ارسال كنيد و آنها را متقاعد كنيد تا ليست هاي شغلي را براي شما ارسال كنند. البته براي ارائه شغل ، كارفرماي ايتاليايي بايد اين شغل را به مدت 3 ماه در ايتاليا و 3 ماه در اتحاديه اروپا تبليغ كند. اگر شخص مناسب را پيدا نكرديد ، مي توانيد شغلي را در خارج از اروپا ارسال كنيد.

پس از دريافت دعوتنامه ، متقاضي مي تواند ويزاي كار را دريافت كرده و به ايتاليا نقل مكان كند. براي اخذ تابعيت ايتاليا ، متقاضي بايد پنج سال در اين كشور اقامت داشته باشد و سپس براي دريافت تابعيت در سفارت اقدام كند.

  • مهاجرت به ايتاليا را مطالعه كنيد

يكي ديگر از راه هاي مهاجرت به ايتاليا تحصيل در دانشگاهي در اين كشور است. دانشجويان بين المللي براي تحصيل در ايتاليا بايد در دانشگاه ايتاليا ثبت نام كنند. براي دريافت نامه پذيرش ، متقاضي بايد رزومه خود را به دانشگاه ايتاليا ارسال كند. در صورت تاييد رزومه ، رزومه شما براي شما صادر مي شود. متقاضيان مي توانند اقدامات لازم را براي اخذ ويزا در هنگام ورود انجام دهند.

دانشجوياني كه قصد زندگي دائمي در ايتاليا را دارند مي توانند در ايتاليا كار كنند و ويزاي دانشجويي خود را پس از اتمام تحصيل و كسب مدرك به ويزاي كار تبديل كنند. پس از چندين سال كار در ايتاليا ، متقاضيان مي توانند براي اقامت دائم سفارت اقدام كنند.

سرمايه گذاري در ايتاليا

  • مهاجران با سرمايه گذاري در ايتاليا

يكي ديگر از راه هاي مهاجرت به ايتاليا سرمايه گذاري در اين كشور است. راه هاي زيادي براي سرمايه گذاري در ايتاليا وجود دارد ، از جمله خريد سهام ، خريد املاك ، خريد اوراق قرضه و ثبت شركت. متقاضيان مي توانند يكي از روش هاي سرمايه گذاري را انتخاب كنند. البته بايد توجه داشت كه همه روش هاي سرمايه گذاري ايتاليا منجر به اقامت دائم در اين كشور نمي شود.

يكي از رايج ترين روش هاي سرمايه گذاري در ايتاليا ، ثبت شركت با مسئوليت محدود است. متقاضيان مي توانند مراحل ثبت شركت را با سرمايه تقريباً 5000 يورو تكميل كرده و سپس براي اقامت دائم در ايتاليا اقدام كنند. البته شما مي توانيد در مدت پنج سال براي شهروندي اين كشور اقدام كنيد.

سرمايه گذاري يكي از ساده ترين راه ها براي به دست آوردن حقوق مهاجرت و اقامت است ، جايي كه متقاضيان اطلاعات بيشتري در مورد ميزان مصادره اموال در اين كشور دارند و مي توانند با مشورت با وكلا و مشاوره مهاجرت به ايتاليا سرمايه گذاري كنند.

  • ازدواج مهاجران در ايتاليا

راه ديگر مهاجرت به ايتاليا ازدواج با شهروند اين كشور است. يكي از قوانيني كه معمولاً در هر كشوري در جهان وجود دارد اين است كه اگر فردي كه تابعيت كشور مقصد را ندارد با شهروند اين كشور ازدواج كند ، مي تواند اقامت دائم و تابعيت اين كشور را به دست آورد. همين امر در مورد ايتاليا نيز صادق است ، جايي كه متقاضيان ازدواج با شهروند اين كشور مي توانند براي دريافت تابعيت اقدام كنند.

با اين حال ، به دليل سوء استفاده از اين قانون و اين واقعيت كه بسياري از مهاجران از طريق ازدواج سوري اقامت و تابعيت سوريه را بدست آورده اند ، دولت ايتاليا شرايط و قوانين سختي را براي ازدواج با شهروندان وضع مي كند ، شما بايد مراقب باشيد. بنابراين ، توصيه مي شود قبل از هر اقدامي در اين زمينه اطلاعات لازم را بدست آوريد.

  • مهاجرت به دليل زايمان در ايتاليا

يكي ديگر از راه هاي مهاجرت به ايتاليا داشتن فرزند در اين كشور است. هر كشوري در جهان از يكي از سيستم هاي خون يا خاك براي تولد يك كودك پيروي مي كند. سيستم خون مانند اين است كه حداقل يكي از والدين فقط به كودكي كه شهروند كشور است شهروندي بدهد. قانون سرزمين به همه كودكاني كه در كشور مقصد متولد شده اند ، تابعيت مي دهد. حتي اگر والدين كودك شهروند كشور نباشند.

ايتاليا از قانون خون براي تولد فرزند در كشور خود پيروي مي كند. اين بدان معناست كه تنها به كودكاني كه مليت آنها حداقل يكي از اتباع ايتاليايي است يا فرزندان آنها والدين ندارند ، شهروندي داده مي شود.

  • مهاجران از طريق پناهندگي ايتاليايي

راه ديگر مهاجرت به ايتاليا پناهندگي است. اين يكي از خطرناك ترين راه هاي مهاجرت به ايتاليا محسوب مي شود. اين امر جان و مال متقاضي را در معرض خطر قرار مي دهد. به طور كلي ، اداره مهاجرت حقوقي و عمومي اين روش مهاجرت را توصيه نمي كند و خدماتي در اين زمينه ارائه نمي دهد. لطفاً توجه داشته باشيد كه متقاضياني كه از اين طريق به ايتاليا مهاجرت مي كنند بايد به پليس مراجعه كرده و در بدو ورود تقاضاي پناهندگي كنند.

پس از آن ، متقاضي بايد مدتي را در اردوگاه پناهندگان بگذراند تا با كاركنان سفارت مصاحبه شود. در مصاحبه با كاركنان سفارت ، متقاضي بايد او را متقاعد كند كه كشور مقصد فاقد ثبات مالي يا مالي است. كاركنان سفارت اظهارات متقاضي را ارزيابي كرده و از صحت آنها اطمينان حاصل مي كنند. در صورت صحت گفته هاي متقاضي ، وي مي تواند به ايتاليا منتقل شود. در غير اين صورت ، متقاضي بايد به كشور خود بازگردد.

به طور كلي ، متقاضيان مهاجر به ايتاليا نيز بايد شرايط لازم براي درخواست ويزا را داشته باشند. مهاجرت به ايتاليا در سال 2021 كمي سخت تر از سالهاي اخير است. بنابراين ، متقاضيان بايد قبل از هر اقدامي با يك وكيل مهاجرت يا وكيل مهاجرت مشورت كنند. وكلاي مهاجرت ايتاليايي كساني هستند كه داراي تجربه زياد و سابقه درخشان در زمينه مهاجرت و اخذ ويزا هستند.

هرچه حقوقدانان و مشاوران ماهرتر باشند ، مهاجرت راحت تر است. همچنين ، اگر وكلاي مهاجرت از تجربه و دانش كافي برخوردار نباشند ، ممكن است مراحل مهاجرت دشوارتر شود يا سفارت درخواست ويزا را نپذيرد.

بسته به هدف مهاجرت ، متقاضيان مي توانند انواع مختلفي از ويزاي ايتاليا را دريافت كنند. براي اخذ ويزاي ايتاليا ، متقاضي بايد مدارك را به سفارت تحويل داده و فرم را پر كند. در صورت عدم تكميل اين درخواست ها ، متقاضي پذيرفته نمي شود.

ويزاي ايتاليا

مدارك مورد نياز جهت اخذ ويزاي ايتاليا

مدارك زير براي اخذ ويزا بايد توسط متقاضي به سفارت ارائه شود:

  • لطفاً گذرنامه معتبر ارسال كنيد
  • ارائه دو عكس گذرنامه
  • ارائه بليط هواپيما
  • ارائه بيمه مسافرتي
  • يك نامه همراه ارائه دهيد
  • ارائه صورتهاي مالي
  • اثبات امكان پذيري اقتصادي
  • لطفا فرم درخواست ويزا را تكميل و ارسال كنيد

با ارائه اين مدارك ، متقاضي مي تواند ويزاي مورد نظر خود را دريافت كند. البته مداركي كه متقاضيان مهاجرت كاريابي و تحقيقاتي به ايتاليا ارائه مي دهند با اين اسناد كمي متفاوت است.

* گزارش تبليغات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.