چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

رابطه معكوس ورزش و بيماري‌هاي مزمن غيرواگير

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

رابطه معكوس ورزش و بيماري‌هاي مزمن غيرواگير

۸ بازديد

فعاليت بدني منظم و برنامه ريزي شده نقش مهمي در پيشگيري و درمان بيماريهاي مزمن غير واگير و بهبود كيفيت زندگي و طول عمر بيماران دارد. به گزارش مجله آنلاين ، شيوه زندگي نامناسب ناشي از بي تحركي و عادات غذايي نامناسب شيوع بيماري هاي غير واگير را در بيشتر و كشورهاي توسعه يافته به …

رابطه معكوس ورزش و بيماري‌هاي مزمن غيرواگير https://online-mag.ir/2021/10/رابطه-معكوس-ورزش-و-بيماري‌هاي-مزمن-غي/ مجله آنلاين Sat, 02 Oct 2021 23:31:01 0000 مجله نشاط https://online-mag.ir/2021/10/رابطه-معكوس-ورزش-و-بيماري‌هاي-مزمن-غي/ فعاليت بدني منظم و برنامه ريزي شده نقش مهمي در پيشگيري و درمان بيماريهاي مزمن غير واگير و بهبود كيفيت زندگي و طول عمر بيماران دارد. به گزارش مجله آنلاين ، شيوه زندگي نامناسب ناشي از بي تحركي و عادات غذايي نامناسب شيوع بيماري هاي غير واگير را در بيشتر و كشورهاي توسعه يافته به …

فعاليت بدني منظم و برنامه ريزي شده نقش مهمي در پيشگيري و درمان بيماريهاي مزمن غير واگير و بهبود كيفيت زندگي و طول عمر بيماران دارد.

به گزارش مجله آنلاين ، شيوه زندگي نامناسب ناشي از بي تحركي و عادات غذايي نامناسب شيوع بيماري هاي غير واگير را در بيشتر و كشورهاي توسعه يافته به ميزان قابل توجهي افزايش داده است.

بروز و سن بيماري هاي قلبي در ايران به طور قابل توجهي تغيير كرده است و امروزه شايع ترين و جدي ترين مشكل قلبي در ايران بيماري عروق بيماري كرونا است. با اين حال ، فعاليت بدني عامل مهمي در كاهش خطر ابتلا به اين بيماري در جامعه است. يكي از شايع ترين و در حال افزايش شيوع در كشور ما ديابت شيرين و اختلال در تحمل گلوكز است كه ورزش به دليل مديريت وزن ، افزايش سوخت انرژي ، به ويژه افزايش حساسيت است. گيرنده هاي انسولين از ديابت نوع 2 جلوگيري مي كند. بنابراين از بسياري از عوارض جلوگيري مي كند.

يكي ديگر از مشكلات رايج فشار خون بالا است. اين ممكن است به ورزش اجازه دهد نقش پيشگيرانه در جلوگيري از اين مشكل ايفا كند. در مطالعه اي بر روي 2137 نفر (65 تا 35 سال) در تهران شيوع فشار خون بالا 3.3 درصد و جداسازي فشار خون سيستوليك 2.8 درصد مشخص شد.

ورزش همچنين در كاهش تري گليسيريد و كلسترول بد خون و افزايش كلسترول خوب خون موثر است. درصد ، سطح پايين كلسترول با چگالي بالا 8.5 درصد و سطح نسبتاً بالاي تري گليسيريد 7.4 درصد برآورد شد.

بر اساس مقاله اي كه توسط لاله حكمي ، نايب رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي زنان تهيه و در اختيار مجله آنلاين قرار گرفته است ، ورزش از افزايش وزن و قدرت غير ضروري ناشي از آرتروز ، شايع ترين مشكل روماتيسم مفصلي جلوگيري مي كند. در بسياري از بيماران از عوارض جدي مانند رانش زمين جلوگيري مي كند.

چاقي و اضافه وزن نيز يكي از مشكلات جامعه امروزي ايران است و فعاليت بدني در پيشگيري از آنها تأثير عمده اي دارد.

يكي از شايع ترين مشكلات در افراد مسن ، به ويژه زنان مسن ، پوكي استخوان است ، به طوري كه 50 درصد مردان بالاي 50 سال و 70 درصد زنان در ايران از پوكي استخوان و شكستگي هاي ناشي از پوكي استخوان گردن و ران رنج مي برند. بيماران فلج شده و مرگ و مير به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد. براي حمايت از وزن خود و دريافت كلسيم و ويتامين D كافي براي جلوگيري از پوكي استخوان ورزش كنيد ، و تمرينات تقويت عضلات و تعادل در افراد مبتلا به پوكي استخوان از افتادن و شكستگي جلوگيري مي كند.

متأسفانه 9/8 درصد از افراد ميانسال ما از فقدان فعاليت بدني مناسب رنج مي برند ، فعاليت بدني منظم در طول زندگي براي جلوگيري از بيماري توصيه مي شود و فعاليت بدني مانند داروهاي تجويزي فردي است. بايد با توجه به نوع فعاليت بدني انجام شود. فعاليتي كه بايد براي به حداقل رساندن بهترين اثرات و خطرات طراحي و اجرا شود ، اما همه برنامه هاي ورزشي به طور خاص آزمايش مي شوند. توصيه مي شود اين كار را بعد و قبل از شركت در فعاليتهاي ورزشي انجام دهيد. تعداد تكرارها ، مدت زمان ، شدت تمرين و تعداد دفعات در هفته را تعيين كنيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.