یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

اهداف مديريت ارتباط با مشتري

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

اهداف مديريت ارتباط با مشتري

۸ بازديد

چه مواردي شامل اهداف مديريت ارتباط با مشتري مي باشد؟ در اين مقاله قصد داريم در خصوص اهداف ارتباط با مشتري توضيحات لازم را ارائه دهيم. سازمان ها و كسب و كارها با استفاده از مديريت ارتباط با مشتري مي توانند به اين اهداف دست پيدا كنند. بنابراين اگر شماهم به عنوان يك مدير به …

اهداف مديريت ارتباط با مشتري https://online-mag.ir/2021/10/اهداف-مديريت-ارتباط-با-مشتري/ مجله آنلاين Sun, 03 Oct 2021 20:05:18 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/?p=13242 چه مواردي شامل اهداف مديريت ارتباط با مشتري مي باشد؟ در اين مقاله قصد داريم در خصوص اهداف ارتباط با مشتري توضيحات لازم را ارائه دهيم. سازمان ها و كسب و كارها با استفاده از مديريت ارتباط با مشتري مي توانند به اين اهداف دست پيدا كنند. بنابراين اگر شماهم به عنوان يك مدير به …

چه مواردي شامل اهداف مديريت ارتباط با مشتري مي باشد؟ در اين مقاله قصد داريم در خصوص اهداف ارتباط با مشتري توضيحات لازم را ارائه دهيم. سازمان ها و كسب و كارها با استفاده از مديريت ارتباط با مشتري مي توانند به اين اهداف دست پيدا كنند. بنابراين اگر شماهم به عنوان يك مدير به رشد سازمان خود فكر مي كنيد مي توانيد از اين مقاله بهره ببريد. چرا كه تمامي اهداف مديريت ارتباط با مشتريان بيان مي شود.

اهداف مديريت ارتباط با مشتريان CRM  يك راهكارتجاري براي ارتقا‌ و ارزش شركت مي باشد به طوري كه مشتريان علاوه بر انتخاب محصول و تمايز و تطبيق با توجه به علاقه به عرضه كنندگان محصول از شركت خريد مي كنند .در اين مقاله سعي داريم با ارائه راهكارهايي مديريت شما در ارتباط با مشتري را ارتقا دهيم .

اهداف اصلي مديريت ارتباط با مشتري CRM

۱.اولين نكته اي كه باعث ترغيب ما براي مديريت ارتباط با مشتري مي شود توجه به بالا بردن و افزايش درآمد بوجود آمده از فروش است و در نهايت افزايش سود خالص مي باشد.

۲.افزايش ميزان رضايت مشتريان به طوري كه با گذر زمان و كسب تجربه بتوانيد ميزان رضايتمندي و ترغيب مشتري را نسبت به دفعات قبلي چندين برابر كنيد .

۳.ارائه خدمات و محصولات صحيح به هر مشتري با توجه به شناخت نيازهاي اصلي و بر طرف كردن آن به صورتي كه علاوه بر فروش محصول ،مشتري از ارائه خدمات شما احساس رضايت كند.

۴.سفارشي سازي يعني با در نظر گرفتن تمام جوانب و نيازهاي مشتري و راهنمايي هاي لازم مشتري بتواند بهترين خريد از شركت را داشته باشد.

۵.شما بايد مشتري خود را در مورد پشتيباني و خدمات پس از فروش مطمئن سازيد و همچنين توضيحات كامل شما مشتري را راضي كنيد تا با رغبت خريد خود را ثبت كند.

در نهايت توجه به نكات گفته شده باعث افزايش ثابت ماندن مشتري ، برخورد با مشتريان جديد و سودآوري بيشتر  خواهد شد.

تعريف اهداف مديريت CRM

1.اجتماع فناوري و فرآيندهاي صحيح براي تنظيم روابط با مشتريان كنوني و فعالان در بازاريابي ، خدمات پس از فروش ،اجتناب از نوع مسيرهاي ارتباطي نامناسب

۲.مديريت ارتباط با مشتريان CRM  يك پيشنهاد مناسب جهت انتخاب و مديريت مشتريان در افزايش سود مالي و ارزش معنوي شركت در طول زمان مي باشد.

۳.مديريت ارتباط با مشتري استراتژي ست كه تمام امور كسب و كار، بازاريابي ، فناوري و فرايند ها ودر نهايت تمام فعاليت هاي مربوطه مدنظر مشتري باشد .

۴.در بهينه كردن مديريت ارتباط با مشتريان ما بايد با از نهايت قدرت فناوري هاي موجود و به روز و روش هاي جديد استفاده كنيم .

۵.CRM  مديريت  يك مجموعه ي اطلاعاتي منظم مي باشد كه با هدف برنامه ريزي ،صرفه جويي در زمان و كنترل فرآيندهاي  قبل و بعد فروش سازمان جهت راحتي دستيابي مشتريان و ارتباط با سازمان از طريق ارتباطات است.

۶.مديريت ارتباط با مشتري به منظور شروع و ادامه ي ارتباط محصور شده با مشترياني است كه سود آور مي باشند كه اين امر وابسته به داشتن ارتباطات با فناوري مناسب مي باشد.

اهداف مديريت ارتباط با مشتري CRM

به طور كلي CRM مديريت را مي توان در سه قسمت توضيح داد. قسمت اول مصرف كننده نهايي يا همان مشتري است كه نقش بسزايي در حمايت كردن در روابط ارزشمند دارد. ارتباطات قسمت ديگري ست كه در جهت ايجاد مشتري پايبند و پرسوداز طريق آموزش بسيار اهميت دارد. در نهايت قسمت مديريت است كه با طراحي مناسب و هماهنگي  يك كسب و كار باعث  رضايتمندي مشتري و جايگذاري مشتري در فعاليت و تجارب ان سازمان ميشود‌.

ايجاد نوعي ارتباط  بين مشتريان و شركت محصول مورد نظر است كه با استفاده از يك فناوري صحيح مي توان اطلاعات كافي را در مورد تمام مشتريان فعال و غير فعال بدست آورد و با قرار دادن اين اطلاعات در اختيار شركت مشتريان جديد براي محصولات شناسايي شده و مشتريان پر سود براي ادامه فعاليت مشتري مي شود.

اهداف مديريت مشتري از ديدگاه هاي مختلف

ديدگاه بارنت: در سال ۲۰۰۱ بارنت اهداف مديريت مشتري را در سه گروه كلي تقسيم بندي مي كند كه اين سه گروه شامل گروه صرفه جويي در مخارج ،گروه افزايش درآمد و گروه  اثرات تجاري مي شود.بارنت رعايت اهداف زير را براي شركتي كت CRM   اجرا مي كند لازم مي دارد:

  • افزايش سود
  • افزايش موفقيت در اين امر
  • بالا بردن سطح رضايتمندي مشتريان
  • كاهش مخارج فروش تا حد ممكن

بيان نول از اهداف CRM

نول درسال ۲۰۰۰ رمز مديريت ارتباط با مشتري را در نقاطي بيان كرد كه براي مشتريان قابل ارزش بوده و ارائه صحيح مي باشد. توضيح اين نقاط در حقيقت اين بوده كه هر كدام از مشتريان ديدگاه متفاوتي از ارزش را در ذهن خود دارند پس روش ها و ترفند هاي متفاوتي براي رضايت هر يك وجود دارد. پس ميتوان با توجه به نظر نول اهداف مديريت صحيح را به جستجوي هنجار هاي خاص مشتريان ، نيازهاي نسبي هر مشتري و تلاش براي برآورده كردن آنها، آينده نگري در مورد آثار مثبت و منفي در برآورده كردن نياز هاي مشتريان و ميزان نتيجه گيري در سرمايه گذاري است.

اهداف CRM از نظر سوفيت

سوفيت در سال ۲۰۰۱ افزايش و استفاده از فرصت هاي كسب و كار رو هدف اصلي مديريت ارتباط با مشتري مي داند كه از روش هاي زيرمي توان به آن دست پيدا كرد:

ايجاد ارتباط با مشتري واقعي و بهبود آن

معرفي محصول درست و مطابق نياز مشتريان

تعيين زمان درست درمعرفي محصول به مشتريان

ايجاد مسيرهاي ارتباطي صحيح با مشتريان براي ارائه محصولات

اهداف مديريت مشتري از نظر گالبريث و راجرز:اين دو كاوش گر تصميم خريد مشتريان را وابسته به عواملي مي دانند كه مشتريان از اين خريد نيازهايشان برطرف شده و احساس رضايت و يا فراتر از آن ايجاد شود .همچنين آن شركت را لازم مي دارد كه توجهات و نياز هاي مشتريان را برانگيخته كند تا در نهايت به مشتري ثابت تبديل شده و در بلند مدت خدمت رساني شود. البته اين امر در دنياي كنوني كه رقابتي نابرار و بي رحمانه مي باشد بسار سخت مي باشد كه مي توان با برنامه ريزي كامل و دقيق به اين اهداف رسيد.

اهداف CRM  از نظر كالاكوتا و رابينسون

مديريت ارتباط با مشتري از نظر اين دو محقق به يك مجموعه منظم و دقيق توصيف مي شود.كه در اين مجموعه سه هدف براي مديريت ارتباط با مشتري  وجود دارد كه شامل :

استفاده از منبع هاي اطلاعاتي منظم براي ارئه خدمات بهتر

معرفي روش ها و تكنيك هاي موفق و اثبات شده به صورت مكرر

بهرمندي از ارتباطات با مشتري به منظور افزايش سود حاصل

براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مديريت ارتباط با مشتري، به سايت مرجع CRM ركاما مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.