دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت

۹ بازديد

وزارت راه و شهرسازي به منظور ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و سازه هاي ناسالم و امكان برنامه ريزي و تعيين مالكيت ، لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر كابينه …

ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت https://livemag.ir/2021/10/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/ https://livemag.ir/2021/10/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/#respond Tue, 05 Oct 2021 16:51:54 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/10/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/ وزارت راه و شهرسازي به منظور ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و سازه هاي ناسالم و امكان برنامه ريزي و تعيين مالكيت ، لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد. به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر كابينه …

وزارت راه و شهرسازي به منظور ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و سازه هاي ناسالم و امكان برنامه ريزي و تعيين مالكيت ، لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد.

به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر كابينه ، رشد ناهموار جمعيت و مهاجرت روستاييان و افزايش قيمت زمين و عوامل مشابه باعث شده است كه اراضي دولتي و نهادهاي عمومي مورد هجوم ساختمان ها قرار گرفته و اشغال شوند. سكونتگاه هاي غير رسمي ، به ويژه در حومه شهرها.

اگرچه مقررات مختلفي در سازمان آنها تصويب شده است ، اما عدم مالكيت منطقه ، هرگونه برنامه ريزي يا ارائه خدمات عمومي براي سازمان آنها با مشكلاتي روبرو است و به دليل اينكه ساكنان چنين سرزميني گروه هاي آسيب پذير و كم درآمد هستند ، در عمل آنها تمايلي به خريد زمين با قيمت فعلي ندارد.

بر اين اساس ، وزارت راه و شهرسازي ، به منظور خروج از وضعيت ناسالم سكونتگاه هاي غيررسمي و به منظور ايجاد راحتي در نقل و انتقالات ، ساكنان را به خريد منطقه ترغيب مي كند و حق مالكيت و امكان برنامه ريزي خود را تعيين مي كند. سازمان ، بيل انتقال زمين واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي براي بررسي و تأييد به دولت ارائه شده است.

اين پيشنهاد در حال بررسي و تصميم گيري در كميته لوايح دولتي است.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.