دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران

جامع ترين اخبار ايران و جهان در حوزه برنامه نويسي و سئو را در اين وبگاه مطالعه نماييد

پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران

۲۱ بازديد

سوزاندن زباله هميشه يكي از عوامل آلودگي هواي پايتخت تلقي مي شود و به گفته مدير دفتر محيط زيست انساني تهران ، سوزاندن زباله در بيشتر مناطق تهران ادامه دارد. آلودگي هوا بويژه در تهران در حال تشديد است. به گزارش مجله آنلاينسوزاندن زباله مشكلي است كه در حومه شهر رخ مي دهد و باعث …

پسماندسوزي؛ از عوامل آلودگي هواي تهران https://online-mag.ir/2021/01/پسماندسوزي؛-از-عوامل-آلودگي-هواي-تهرا/ مجله آنلاين Fri, 15 Jan 2021 04:02:20 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/01/پسماندسوزي؛-از-عوامل-آلودگي-هواي-تهرا/ سوزاندن زباله هميشه يكي از عوامل آلودگي هواي پايتخت تلقي مي شود و به گفته مدير دفتر محيط زيست انساني تهران ، سوزاندن زباله در بيشتر مناطق تهران ادامه دارد. آلودگي هوا بويژه در تهران در حال تشديد است. به گزارش مجله آنلاينسوزاندن زباله مشكلي است كه در حومه شهر رخ مي دهد و باعث …

سوزاندن زباله هميشه يكي از عوامل آلودگي هواي پايتخت تلقي مي شود و به گفته مدير دفتر محيط زيست انساني تهران ، سوزاندن زباله در بيشتر مناطق تهران ادامه دارد. آلودگي هوا بويژه در تهران در حال تشديد است.

به گزارش مجله آنلاينسوزاندن زباله مشكلي است كه در حومه شهر رخ مي دهد و باعث مي شود شهروندان در روزهاي آلوده تنفس را دشوارتر كرده و مطابق با قانون هواي پاك و مديريت پسماند هوا را در شرايط وارونگي دما آلوده كنند. آن را بدتر كنيد. سوزاندن زباله ممنوع است.

قانون هواي پاك به موضوع سوزاندن زباله مي پردازد و ماده 20 اين قانون مي گويد كه “تجمع زباله هاي بيمارستاني و صنعتي در مكان هاي عمومي و فضاي باز ، يا خانه و ساخت و ساز در مكان هاي عمومي و بيروني خارج از محل كار. سوزاندن و انباشت زباله توسط شهرداري يا روستا تعيين شده ، سوزاندن آنها و سوزاندن بقاياي محصول در زمين هاي كشاورزي پس از برداشت ممنوع است ، و متخلفين طبق ماده 19 قانون مجازات اسلامي 6 جريمه خواهيد شد

ماه گذشته ، محمد لستگاري ، معاون نظارت و نظارت بر اداره محيط زيست تهران ، گفت كه سوزاندن زباله يكي از رايج ترين تخلفات گزارش شده در اين دوره ، به ويژه در شرايط آب و هوايي پايدار و كمبود باد است. وي به مجله آنلاين گفت كه اين م effectiveثر در تشديد آلودگي هوا نقش دارد. .. در نتيجه ، استاندار تصميم گرفته است موضوع سوزاندن زباله را بيش از هر زمان ديگري پيگيري كند و وزارت امور خارجه وزارت خارجه تهران نيز اين موضوع را پيگيري خواهد كرد.

وي همچنين گفت كه افرادي كه سعي در سوزاندن زباله دارند معمولاً قابل تشخيص نيستند ، مگر اينكه در طي مراحل مشاهده شوند ، اين امر پيشگيري و مبارزه را با مشكل روبرو مي كند.

عزيز ميكائري ، مدير حفاظت محيط زيست شهر پرديس ، اخيراً با تأكيد بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه سوزاندن زباله ، اظهار داشت: همه افراد بايد از الزامات زيست محيطي پيروي كنند و مسئوليت محافظت از محيط زيست و سلامت هر فرد را به عهده بگيرند. شهروندان مي دانند.

سوزاندن زباله مشكلي بود كه سال گذشته در شهرهاي مختلف تهران گسترده بود و آلودگي هوا را تشديد كرد ، اما امسال تعداد روزهاي آلودگي هوا نسبت به سال گذشته افزايش يافته است ، بنابراين مي توان به اين مشكل رسيدگي كرد. مهمتر مي شود

در سال جاري ، چندين بخش حفاظت از محيط زيست در شهرهايي مانند بهالستان و پاكدشت گزارش كرده اند كه سوزاندن زباله در مقايسه با سال قبل كاهش يافته است ، فاطمه اكبرپور-رئيس اداره محيط زيست انساني در تهران-به مجله آنلاين مي گويد: مشكل سوزاندن زباله در حال حاضر در اكثر شهرهاي ايالت و مناطق مختلف تهران مشهود است و به دليل تغيير دما و آرامش هوا ، يكي از مراكز آلودگي هوا محسوب مي شود. ..

به گفته وي ، با وجود اينكه تخلفات جدي در مورد زباله سوزها رخ داده است ، اما مانند سال هاي گذشته ، اين تخلف هنوز توسط افراد مختلف در بسياري از مناطق تهران انجام مي شود. در حال وقوع است.

وي دلايل و انگيزه هاي سوزاندن را توضيح داد و اظهار داشت: “برخي از افراد براي سود و منفعت سوزاندن مي كنند. در عين حال ، زندگي برخي از افراد به جمع آوري زباله ها و سوزاندن زباله ها مي رود به اميد يافتن بخشي با ارزش از زباله ها. پديده تخريب و جمع آوري زباله كودكان نيز يكي از پديده هاي اجتماعي در اين زمينه تلقي مي شود.متاسفانه سوزاندن قطعات لاستيكي و پلاستيكي اجزاي مختلف زباله از آلودگي هاي رايج هوا است. علاوه بر آزاد سازي پارامترها ، باعث ترشح تركيبات آلي مضر و حتي در برخي موارد ديوكسين و فوران مي شود و بيماري زايي آن ثابت شده است.

تهران ، مدير محيط زيست انساني گفت: “تا زماني كه ذخيره پسماند شهري به روال معمول ادامه يابد و دسترسي به زباله شبانه روز براي جمع آوري زباله فراهم شود ، كاملاً واضح است كه اين مسئله حل نخواهد شد.” “ادامه دارد. براي حل اين مسئله ، بايد نحوه ذخيره و جمع آوري زباله را تغيير داده و به هوشمندتر برويم. راه حل ديگر سازماندهي كليه علاقه مندان به ويژه جمع آوري زباله ، جداكننده و بازيافت مواد است. زيرا اين افراد بخشي از اين چرخه هستند و با حذف آنها مشكل حل مي شود. پيش بيني مي شود اين موضوعات در يك طرح جامع براي مديريت پسماند در كلان شهر تهران و ساير شهرهاي اين ايالت پيش بيني شود.

اكبرپور در پايان گفت: “برخي افراد به جاي انتقال زباله به محل دفع مناسب ، آنها را از روي چوب هاي هرس شده مي سوزانند تا در اسرع وقت دفع شود. همچنين شهرهايي كه خدمات مديريتي و ما همچنين در بعضي از مناطق روستا آن را دفع مي كنيم. »زباله ها به درستي تصفيه نمي شوند. مردم اين منطقه براي بيرون بردن زباله از منطقه اطراف محل زندگي خود آتش زدند. متأسفانه ، گزارش هاي اخير نشان داده است كه اين موضوع به قدري رايج شده است كه شهرداري ها بايد اين موارد را پيگيري كنند ، اقدامات لازم را انجام دهند و در برخي موارد ، من را ذكر نكنم. خوب ، آنها به دادگستري معرفي شدند.

به گزارش مجله آنلاين ، آژانس حفاظت از محيط زيست به عنوان آژانس نظارتي در زمينه مديريت پسماند و مبارزه با سوزاندن زباله تعيين شده است ، شهرداري ها ، شهرستان ها ، مناطق ، پليس ، استان ها و چندين وزارتخانه ديگر در زمينه سوزاندن زباله فعاليت مي كنند. شما مسئوليت مبارزه با مشكل را داريد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.